П`ятниця, 17.05.2024, 11:30
Вітаю Вас Гість | RSS
Головна | Каталог статей | Реєстрація | Вхід
Меню сайту
Вхід на сайт
Пошук
Категорії розділу
Уроки [17]
Методична скринька [21]
Друзі сайту
  • uCoz Community
  • uCoz Manual
  • Video Tutorials
  • Official Template Store
  • Best uCoz Websites
  • Статистика

    Онлайн всього: 1
    Гостей: 1
    Користувачів: 0
    Сайт вчителя хімії Базик В. В.
    Головна » Статті » Методична скринька

    Метод проектів як інноваційна форма дослідницької діяльності учнів.Особливості організації дослідницької діяльності учнів

    Метод проектів як інноваційна форма дослідницької діяльності учнів

     

     Особливості організації дослідницької  діяльності учнів

    Структура навчаль­ного дослі­дження

    • Виокремлення й постановка проблеми (вибір теми до­слідження);
    • висування гіпотез;
    • пошук і пропозиція нових варіантів розв'язання;
    • збирання матеріалу;
    • узагальнення отриманих даних;
    • підготовка проекту (повідомлення, доповіді, макету тощо);
    • захист проекту

    Елементи дослідної  роботи

    • Актуальність;
    • об'єкт — це те. що пізнається;
    • предмет — властивості, аспекти, взаємовідносини реальннх об'єктів, розглянутих за певних умов;
    • проблеми — питання, що перебуває на межі відомого й невідомого;
    • гіпотеза — конкретизація певного здогаду або ідеї з метою їх експериментальної перевірки;
    • задачі;
    • методика — форма реалізації методу, сукупність прийо­мів і операцій, а також правила збирання, опрацювання Я аналізу інформації;
    • новизна результатів:
    •  практична значущість

    Складові дослідної діяльності

    • Навчання простежування зв'язків між предметами, по­діями та явищами:
    • формування навичок самостійного розв'язання проблем дослідження:
    • навчання школярів уміння аналізувати, синтезувати, класифікувати інформацію

    Правила ви­бору теми

    1. Тема мак бути цікавою дитині, захоплювати її.
    2. Тема мас бути здійсненною. її розв'язання повинно при­нести реальну користь учасникам дослідження.
    3. Тема мас бути оригінальною, містити елемент несподі­ванки. незвичайності.
    4. Тема мас бути такою, щоб роботу можна було виконати відносно швидко.

     

       Крім того, вибираючи тому, слід ураховувати:

    • можливий рівень розв'язання (обрана проблема мас від­повідати віковим особливостям);
    • бажання і можливості (наявність необхідних засобів і матеріалів)

    Висування

    гіпотези

    Гіпотеза — це наукове припущення, що випливає з теорії, але ще не підтверджене і не с простоване.

    Виокремлюють кілька видів гіпотез:

    • теоретична - що необхідна для подолання неузгодженості теорії ти експериментальних результатів; є інструмен­том удосконалення теоретичних знань;
    • емпірична -  припущення, що потребує експеримен­тальної перевірки;
    • експериментальна, що висувається длярозв'язання проб леми методом експериментального дослідження

    Пошук і пропозиції можливих варіантів розв’язання

    Педагогові слід ураховувати, що способи розв'язання проблем багато в чому залежать віл теми. У першу чергу необхідно допомогти учневі знайти шляхи, що ведуть до досягнення мети,  потім виділити загальноприйняті й нестандартні, чітко їх класифікувати. У другу чергу, як і лн- чить дослідникові, довести ефективність кожного способу

    Збирання матеріалу

    1. Робооту рекомендується почати з установлення основних понять, що стосуються досліджуваної теми, використовуючи словники й енциклопедії.
    2. Складання бібліографії дозволяє визначити кількість пу­блікацій з темн, що вивчається, їх часові межі.
    3.  Знайомство з експериментами в певній сфері. Підбір експериментальної частини роботи

    Підготовка проекту

    Полягає в проведенні експериментальної частини, а також

    аналізі отриманих результатів, їх обгрунтуванні. Учителеві, який узяв на себе обов'язок навчити учня дослід­ної діяльності, слід пам’ятати, що дослідна робота вимагає від педагога певної майстерності, уміння швидко орієнтуватися в ситуації. Рекомендується дотримуватися таких правил:

    • підійти до роботи творчо;
    • не стримувати ініціативи учнів;
    • заохочувати самостійність, уникати прямих інструкцій, учити дітей діяти незалежно;
    • пам'ятати про головний педагогічний результат — не робити за школяра те, що він може зробити (або може навчитися робити) самостійно;
    • не поспішати з винесенням оцінних суджень:
    • пам'ятати,  що краще десять разів похвалити нізащо, ніж один раз нізащо розкритикувати

    Підбиття підсумків

    1). Оформленя роботи.

    2) Підготовка до виступу (захисту проекту)

    Уведення в дію терміну «дослідницька діяльність» вимагає появи й визначення наступного, тісно пов’язаного з ним поняття – «дослідницькі здібності»

    Категорія: Методична скринька | Додав: valentina (28.01.2015)
    Переглядів: 365 | Теги: дослідницька діяльність учнів | Рейтинг: 5.0/1
    Всього коментарів: 0
    avatar
    Безкоштовний конструктор сайтів - uCozCopyright bazykvalentina © 2024