П`ятниця, 17.05.2024, 09:51
Вітаю Вас Гість | RSS
Головна | Хімічні властивості кисню | Реєстрація | Вхід
Меню сайту
Вхід на сайт
Пошук
Календар
«  Травень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
Друзі сайту
  • uCoz Community
  • uCoz Manual
  • Video Tutorials
  • Official Template Store
  • Best uCoz Websites
  • Статистика

    Онлайн всього: 1
    Гостей: 1
    Користувачів: 0
    Сайт вчителя хімії Базик В. В.

    Надруковано в журналі ВГ «Основа», «Хімія»,

    (травень 2014 р.)
     

    «Хімічні властивості кисню. Реакції сполучення. Поняття про оксиди»

    Тема: «Хімічні властивості кисню. Реакції сполучення. Поняття про оксиди»

    Цілі:  закріпити знання про способи добування кисню, його фізичні властивості; закріпити та розширити знання про хімічні реакції; розвивати вміння складати формули оксидів за валентністю елементів, складати хімічні рівняння, робити висновки, виходячи з результатів проведених хімічних експериментів; ознайомити з деякими хімічними властивостями кисню, а саме взаємодія з магнієм, сіркою, залізом, фосфором; сформувати поняття про реакції сполучення, процеси окиснення, горіння простих та складних речовин, оксидів; розвиток критичного та логічного мислення.

    Обладнання: комп'ютер для показу відеофрагменту з «Віртуальної хімічної лабораторії»; картки для опису дослідів з результатами спостережень, висновками та відповідними рівняннями реакцій; підручник Н. М. Буринська «Хімія» 7 клас.

    Тип уроку: комбінований.

    Форми роботи:бесіда; робота з комп'ютером, картками та підручником; робота в групах, парах; метод позначок; «Мозковий штурм»; графічний диктант;вправи  «Гронування», «Відстрочена відгадка»,  «Коректор», «Слідство ведуть хіміки»; ігри «Лабіринт», «Мікрофон".                                            

                                                         Хід уроку

    1. Організація класу

      Шановні учні! Погляньте, який чудовий день за вікном. Скоро весна, прилетять пташки з теплих країв, скрізь буде чутно їх веселий спів, аж душа радітиме. Діти, давайте згадаємо урок музики: назвіть по черзі ноти:

    Доброго дня усім!

             Революційного успіху!

    Міцного здоров'я!

      Файного настрою!

     Солідних перемог!

     Лякатись не треба!

    Сімейного розуміння!

     До роботи!

                                                                                                                                            

    1. Актуалізація опорних знань

    Вправа «Гронування»

    Смак

    Запах

    Відношення до води

    Агрегатний стан (н. у.)

    Колір

    Відношення до повітря

    Відповідь до вправи «Гронування»

    Без смаку

    Без запаху

    Малорозчинний у воді

    Газ

    Без кольору

    Важчий за повітря

    1. Графічний диктант

    Якщо відповідь правильна, то учні малюютьякщо ні, то ___.

    1. До складу простих речовин входять два або більше хімічних елементів.
    2. Прості речовини поділяють на метали й неметали.
    3. Неметали мають металічний блиск.
    4. Метали пластичні, ковкі.
    5. Кисень малорозчинний у воді.
    6. Кисень легший за повітря.
    7. Порядковий номер Оксигену – 16.
    8. Відносна молекулярна маса кисню– 16.
    9. Натрій, цинк, алюміній, залізо – метали.
    10. Сірка, азот, кисень, водень – метали.
    11. Оксисен входить до складу молекули води.
    12. Хімічна формула кисню – О3.                                                                         
    13. Гра «Лабіринт»

    Учні одержують файл зі схемою лабіринту. Якщо учень погоджується із ствердженням у прямокутнику, рухається далі по стрілці «Так», а не погоджується - по стрілці «Ні».  (Додаток 1 «Одержання кисню»)

    Правильні відповіді до лабіринту:

    1 – 2- 5 – 6 – 10 – 9 – 13 – 14 – 11 – 7 - 3 – 4 – 8 - 12 - 15 – 16.

    1. Мотивація навчальної діяльності

     «Відстрочена відгадка»     

    1. Чи будуть горіти речовини в повітрі? (так)   
    2. Які речовини? Наведіть приклади (горіння дров у багатті, вугілля в топці, природного газу на кухні, горіння бенгальського вогню і т. д. Горять прості (метали та неметали) та складні речовини). 
    3.  Де буде відбуватися горіння швидше, інтенсивніше: в повітрі чи в чистому кисні? (в чистому кисні)

    Розглянемо взаємодію кисню з деякими речовинами, тобто вивчимо хімічні властивості кисню.

    1. Вивчення нового матеріалу
    1. Робота з підручником (метод позначок)

    Пропонується учням прочитати текст на с. 92-93. Під час читання учні роблять на полях позначки олівцем (із технології «Розвиток критичного мислення через читання та письмо): ! – знали раніше; + - дізналися про нове.

    1.  Робота з комп'ютером та картками

    Повторюються правила роботи в групах:

    • поважати один одного;
    • вислуховувати один одного
    • кожен має право на висловлення власних думок;
    •  допомагати в разі потреби.

    Учні, об'єднавшись в групи, отримують картки, в яких результати спостережень з «Віртуальної хімічної лабораторії» (Додаток 2), висновки та відповідні хімічні реакції записують до таблиці та конспекту.

    1. Взаємодія кисню з сіркою

    Реагенти

    Спостереження

    Результати

    Рівняння реакції

     

     

     

     

     

     Висновок : у результаті реакції  ____________ сполучається з _________ , утворюючи ________ речовину___________,  -  це __________    ___________.

    Правильний запис

    Реагенти

    Спостереження

    Результат

    Рівняння реакції

    1.  

    О2

    Сірку, що горіла, внесли в колбу з киснем

    Сірка горить в кисні ще яскравішим синьофіолетовим полум'ям

     

    S + О= SО2

    Висновок : у результаті реакції сірка сполучається з киснем, утворюючи  складну речовину сульфур (IV) оксид, -  це реакція сполучення.

    1. Взаємодія кисню з магнієм                                                                          

    Реагенти

    Спостереження

    Результат

    Рівняння реакції

     

     

     

     

     

    Висновок : у результаті реакції  ____________ сполучається з _________ , утворюючи ________ речовину___________, -  це __________    ___________.Пройшла хімічна реакція, під час якої відбувається __________речовин з виділенням _________і ___________– реакція___________.

    Правильний запис

    Реагенти

    Спостереження

    Результат

    Рівняння реакції

    Mg

    О2

    Стружку магнію підносимо до пальника для самовільного проходження реакції

     

    Горить з виділенням енергії у вигляді тепла та світла

     

    2Мg + О2  = 2МgО

    Висновок : у результаті реакції магній сполучається з киснем, утворюючи складну речовину магній оксид, -  це реакція сполучення. Пройшла хімічна реакція, під час якої відбувається окиснення речовин з виділенням теплоти і світла – реакція горіння.

    1. Взаємодія кисню з фосфором

    Реагенти

    Спостереження

    Результат

    Рівняння реакції

     

     

     

     

     

             

    Висновок : у результаті реакції  ____________ сполучається з _________ , утворюючи ________ речовину___________, -  це __________    ___________.

    Правильний запис

    Реагенти

    Спостереження

    Результат

    Рівняння реакції

    P

    О2

    Запалений фосфор вносимо в колбу з киснем

    Фосфор горить,утворюючи сліпуче біле полум'я

     

    4Р + 5О2 = 2Р 2О5

             

    Висновок : у результаті реакції фосфор сполучається з киснем, утворюючи складну  речовину фосфор (V) оксид, - це реакція сполучення.

    1. Взаємодія кисню з залізом

    Реагенти

    Спостереження

    Результат

    Рівняння реакції

     

     

     

     

     

             

    Висновок : у результаті реакції  ____________ сполучається з _________ , утворюючи ________ речовину___________, -  це __________    ___________.            

    Пояснення: залізну окалину розглядають як подвійний оксид феруму (II) і феруму (III ), або FеО • Fе2О3, де валентність одного атома Феруму – 2, а двох інших атомів Феруму – 3.  

    Правильний запис

    Реагенти

    Спостреження

    Результат

    Рівняння реакції

    Fe

    О2

    Запалену вуглинку на кінці залізної дротини вносимо в колбу з киснем

    Залізо горить яскравим полум'ям, що нагадує зварювання

     

    3Fе + 2О2  = Fе3О4

     

    Висновок : у результаті реакції ферум сполучається з киснем , утворюючи складну речовину залізну окалину, -  це реакція сполучення.

    1. Колективне обговорення

    «Мозковий штурм»

    • Що спільного в розглянутих реакціях горіння? (в результаті реакції виділяються оксиди; в лівій частині записані дві речовини, а в правій – одна).
    • Як називаються такі реакції? (сполучення)
    • Які ще реакції ви знаєте? (розкладу)
    • Що це за реакції? (з однієї речовини утворюється декілька)
    • Як правильно формувати назву оксиду («назва елемента» + валентність (якщо змінна) + слово «оксид»).
    • Проблемне питання: Що утвориться внаслідок горіння складних речовин, наприклад природного газу метану?  CH 4  + О2             

    (два оксиди –карбон (IV) оксид(СО2) та гідроген оксид (Н2О)

    • Як закінчити рівняння?     CH4  + 2О2  = СО2   + 2Н2О    

    Запис в зошит правила: при згорянні складних речовин утворюються оксиди тих хімічних елементів, які входять до складу речовини.

    1. Закріплення вивченого матеріалу
    1. Вправа «Коректор»

    Розставити індекси та коефіцієнти:

    Са + О = СаО

    СS2 + О = СО2  + SО

    Правильна відповідь:    2Са + О2 =2 СаО;       СS2 + 3О2 = 2СО2  +2SО2

    1. Вправа «Слідство ведуть хіміки» (робота в парах).

    Оксиди сховалися між іншими речовинами, допоможи їх знайти і назвати:НСl, КОН, ZnО, Н2S, NаОН, НNО3, Fе2О3, Nа2О, СаСО3, NО2.

    Правильна відповідь: , ZnО – цинкум оксид; Fе2О3 – ферум (III) оксид, Nа2О – натрій оксид,  NО2 – нітроген (IV) оксид.

    1. Підсумок уроку

    Гра «Мікрофон»

    • Що вивчили сьогодні на уроці? (хімічні властивості кисню).
    • З якими речовинами реагує кисень? (з простими (металами, неметалами) та складними)
    • Які процеси відбуваються під час цих реакцій? (окиснення)
    • Як називаються такі реакції? (горіння)
    • До якого типу вони належать? (до реакцій сполучення)
    • Чи сподобався вам урок? Що саме?
    1. Домашнє завдання
    1.  § 13, с. 90-93, вправа 2-4
    2. Творче завдання

    а). «Хіміки малюють» . Підготувати конспекти у вигляді малюнків «Фізичні та хімічні властивості кисню»

    б).Прочитати вірш С. Міхалкова «Пожежа».

     

    Додаток: Одержання кисню.docx

    Безкоштовний конструктор сайтів - uCozCopyright bazykvalentina © 2024