П`ятниця, 17.05.2024, 12:43
Вітаю Вас Гість | RSS
Головна | Каталог статей | Реєстрація | Вхід
Меню сайту
Вхід на сайт
Пошук
Категорії розділу
Уроки [17]
Методична скринька [21]
Друзі сайту
  • uCoz Community
  • uCoz Manual
  • Video Tutorials
  • Official Template Store
  • Best uCoz Websites
  • Статистика

    Онлайн всього: 1
    Гостей: 1
    Користувачів: 0
    Сайт вчителя хімії Базик В. В.
    Головна » Статті » Методична скринька

    Алгоритм проведення методів

    Алгоритм проведення методу «Прес»

    Використовується, коли виникають спірні питання і необхідно знати і чітко аргументу-вати визначену по­зицію щодо проблеми, яка обгово­рюється, переконати останніх у сво­їй правоті.

    1. Поділ класу на групи.
    2. Визначення дискусійного мате­ріалу, в якому визначено чотири етапи методу «Прес»:

    1) Позиція.

    2) Пояснення.

    3) Приклад.

    4) Висновок, підсумок.

    Пояснення механізму етапів мето­ду «Прес»,

    1) Позиція

    Висловте свою думку, поясніть свою точку зору. .

    (Починаючи зі слів: ...я думаю, що...)

    2) Пояснення

    Поясніть причини появи цієї думки, на чому ґрунтуються ваші докази.

    (Починаючи зі слів: ...тому, що...)

    3) Приклад

    Наведіть приклади, аргументи, фак­ти, які підтримують вашу позицію.

    (...наприклад...)

    4) Висновок, підсумок

    Потрібно узагальнити свою думку.

    (Зробіть висновок, починаючи зі слів: таким чином...)

    1. Захист і презентація розробленої теми кожної групи учнів.

    (У виступах можна використовува­ти статистичні й наукові дані, зако­ни України.)

    1. Підсумок роботи — рефлексійні завдання.

    Завдання для проведення методу «Прес»

    Тема. Роль хімії в розв'язанні енер­гетичної проблеми

    Поясніть, чому сьогодні економіка України переживає кризу у викорис­танні й переробці газу й нафти.

    Використовуючи етапи методу «Прес», ви повинні висловити свою точку зору.

    Алгоритм проведення гри «Ток-шоу»

    Надана форма роботи сприяє фор­муванню навичок публічного висту­пу й уміння вести дискусію.

    Підготовчий етап

    1. Оголошення теми дискусії, вибір назви ток-шоу.
    2.  Вибір із числа учнів класу двох-п’яти експертів («запрошених гостей»), глядачів, ведучого.
    3. Підбір учнями питань експертам та визначення своєї позиції з про­блеми авторів питань.
    4. Підготовка експертами додатко­вої інформації за темою дискусії.
    5. Організація аудиторії за типом студії.

    Хід дискусії

    1. Оголошення теми й представлен­ня ведучого й експертів
    2. Знайомство учасників з правила­ми проведення ток-шоу
    3. Висловлювання за наданою те­мою «запрошених гостей»
    4. Виступ глядачів, які ставлять питан­ня «запрошеним» (за 1 хвилину
    5. Підбиття підсумків — пошук за­гального рішення, після дискусії можна провести голосування
    6.  Завершальний етап — рефлексій­ні завдання

    Завдання для проведення гри «Ток-шоу»

    Бінарний урок за темою «Хімія і фізика — науки, які визначають сучасний науково-технічний прогрес»

     

    1. Питання всесвітньо відомого вченого, лауреата Нобелівської

    премії Лайнуса Полінга: «Якби в результаті деякої світової ката­строфи були знищені всі наукові закони й теорії, зроблені вченими протягом століть, то який закон чи теорія лягли б в основу нових відкриттів і чому?»

    2. Надайте свою точку зору.

    Чи згодні ви з твердженням росій­ського вченого М. В. Ломоносова «Хімія й фізика — дочірні науки»? Якщо так, то наведіть докази.

    3. Пошук загального рішення.

    Як ви вважаєте, які проблеми, що об'єднують у собі фізико-хімічний зміст, нам треба розв'язати?

    Алгоритм проведення рольової гри — захист творчого проекту

    Мета гри ситуації в ролях — визна­чити власне ставлення до конкретної ситуації, здобути досвід поведінки у подібній ситуації методом «гри».

    1. Вибір проблеми, яку представляє надана рольова гра
    2. Залучення учнів усього класу — формування творчої групи, роз­поділ ролей у групах, вибір «на­глядачів»
    3. Надання учням достатньої інфор­мації, щоб вони змогли впевнено виконувати всі ролі й одночасно вчитися
    4. Короткий виступ перед рольовою грою

    Знайомство всіх учасників з прави­лами гри:

    • чітко дотримуватися своєї ролі;

    • слухати партнерів й учителя;

    • не коментувати діяльність інших;

    • поставитись до своєї ролі як до справжньої життєвої ситуації;

    • вийти з ролі після закінчення ви­стави;

    • брати участь в її аналізі.

    1. Захист творчого проекту—рольо­ва гра
    2. Детальний аналіз учасниками і «наглядачами» отриманого до­свіду, їх думок і почуттів
    3. Завершальний етап — рефлексій­ні завдання

    Бажано, щоб учні відповіли на пи­тання:

    • Як ви відчували себе в цій ролі?

    • Що сподобалося під час гри, а що — ні?

    • Чи були ви самі в Подібній ситу­ації?

    • Чи була розв'язана проблема?

    • Яку іншу лінію поведінки можна було обрати?

    • Яким чином цей досвід може впли­нути на ваше подальше життя?

    Завдання для проведення рольової гри — захист творчого проекту «Технологія виробничої переробки сміття»

    Інтегрований урок хімії вії класі за темою «Хімія і найважливіші науково-технічні завдання розвитку народного господарства»

    1. Представити надану проблему-у вигляді рольової гри за участі: керівника групи, головного ін­женера з безпеки навколишнього середовища, фотокореспонден­та, звукорежисера, економіста, хіміка-технолога, головного ліка­ря санітарної станції, інженера-кресленика.
    2. У проекті мають бути висвітлені такі аспекти:
    1. суть проблеми, загальна ідея, шляхи її розв'язання;
    2. інженерне розв'язання пробле­ми;
    3. економічні розрахунки (матері­ально-технічний баланс, доход, рентабельність, споживання, прибуток);
    4. хімічне розв'язання проблеми;
    5. актуальність, новинка проекту;
    6. проект має показати сучасні ви­моги до хімічного виробництва:

    а) безвідходність;

    б) комплексне використання сиро­вини;

    в) безпеку для робітників і навко­лишнього середовища;

    7) використана література, творчі зустрічі зі спеціалістами підпри­ємств міста.

    Тема. Застосування бензену. Відомості про найпоширеніші засоби захисту рослин, їх використання у сільському господарстві на основі вимог щодо охорони праці

    Ситуація: населення міста Нова Кахов­ка стурбоване збільшенням

    кількості захворювань нервової системи серед дітей. Лікарі пояснюють це збільшен­ням умісту фенолу в повітрі й вису­вають жорсткі вимоги до дирек-тора НКЕМЗ, який на виправдання каже, що цех емальованої проволоки почав працювати за керування іншого ди­ректора, а решта очисних споруд не було збудовано.

    Завдання учасникам

    1. Обіграти ситуацію.

    2. Запропонувати дії, які б обрали ви:

    а) представникам населення;

    б) медикам;

    в) директору заводу.

    Алгоритм проведення методу «Ажурна пилка»

    Ця технологія використовується для створення на уроці ситуації, яка дає можливість учням працювати разом для запам'ятовування великої кіль­кості інформації за короткий час.

    1. Оголошення теми й мети уро­ку, розподіл між учнями карток із завданням-інформацією, яку вони повинні засвоїти.
    2. Підготовка цієї інформації в до­ступній формі, якщо необхідно звертатися за консультацією до вчителя.
    3. Обмін інформацією у «домашніх групах».
    4. Об'єднання в «експертні» гру­пи. Оголошення питань, які роз­в'язували у домашніх групах.
    5. Повернення «додому» — обмін інформацією, отриманою в «екс­пертній» групі, з членами своєї «домашньої» групи.
    6. Формулювання кожною групою висновків і рішень.
    7. Об'єднання класу для підбиття підсумків уроку.

    Завдання для використання інтерактивної технології «Ажурна пилка»

    Тема. Кислоти, їх склад, назви. Кла­сифікація кислот

    На минулому уроці вчитель роздав кожному учню картку особливого кольору з номерами (1—5):

    «Червоні» — визначте склад кислот, зробіть таблицю такого змісту: назва, формула, кислотний залишок, ва­лентність. Дайте визначення понят­тя «кислоти».

    «Сині» — визначте класифікацію кис­лот: за складом, основністю. Скла­діть таблицю.

    «Жовті» — роздивіться спосіб отри­мання кислот.

    «Зелені» — у шкільній хімічній лабо­раторії під наглядом учителя визначте фізичні властивості кислот.

    «Фіолетові» — використовуючи до­даткову літературу, підготуйте допо­відь про кислоти з розділу «У світі цікавого».

    Алгоритм проведення гри «Мозкова атака»

    Ефективний метод колективного об­міркування, пошук спонукає учасни­ків проявити ініціативу й творчість, які здобуваються шляхом вільного вираження своїх думок усіма учасни­ками й допомагає знайти декілька рі­шень за конкретною темою.

    1. Розподіл класу на групи
    2. Знайомство кожної групи з основ­ними поняттями проблеми
    3. Обговорення кожного питання протягом З хвилин
    4. Фіксування власної ідеї
    5. Захист і презентація опрацьованої проблеми
    6. Завершальний етап — рефлексій-ні завдання

    Мотивація й актуалізація знань у формі гри «Мозкова атака»

    Тема. Неметали як прості речовини. Поширення неметалічних елементів у природі, застосування неметалів. Значення озонового шару для жит­тя організмів на Землі

    1. Які неметали вам знайомі?

    2. Що ви знаєте про водень, кисень?

    3. Де в природі міститься водень як проста речовина й Гідроген як хі­мічний елемент?

    4. Хто відкрив водень і кисень?

    5. Як отримати водень і кисень у ла­бораторії?

    6. Які сполуки неметалічних еле­ментів з Гідрогеном і Оксигеном вам знайомі?

    7. Яке значення озонового шару для життя організмів на Землі?

    Тема. Нітроген, загальна характерис­тика. Поширення в природі, хіміч­ні й фізичні властивості азоту. За­стосування

    Поясніть, чому «азот — безжиттєвий газ, без азоту немає життя на зем­лі».

    Тема. Роль хімії в розв'язанні енер­гетичної проблеми

    Як ви вважаєте, чи можна заміни­ти газ на нафту, яких не вистачає, на такі джерела вуглеводнів, як кам'яне вугілля, і розв'язати проблему забез­печення необхідною енергією госпо­дарство Донбасу, України?

    Алгоритм проведення гри «Карусель»

    1. Розподіл класу на два кола: вну­трішнє та зовнішнє.
    2. Ознайомлення кожної групи з ключовим поняттям проблеми з діаметрально протилежних по­зицій.
    3. Обмін точками зору в перших па­рах (аргументи, оригінальний по­ворот проблеми і т. д.).
    4. Фіксування ідей протилежних сторін.
    5. Зміна партнерів, продовження дискусії з новими контраргумен­тами.
    6.  Завершальний етап — формуван­ня у кожного учня своєї системи аргументів, досвіду спілкування з партнерами.

    Завдання для проведення гри «Карусель»

    Тема. Вода як розчинник. Значен­ня води в природі та житті людини. Охорона природних водойм від за­бруднень

    1. Клас поділяється на два кола; одне — «внутрішнє» — нерухоме синє, зелені кольори, друге — «зо­внішнє» — рухоме жовте, корич­неві кольори.
    2. Внутрішнє коло займає позицію «Вода — руйнівник», зовнішнє — «Вода — джерело життя».

    1) Протягом 1 хв ви повинні помір­кувати, які аргументи ви можете навести для захисту своєї позиції.

    2) Протягом 30 с зовнішнє й внутріш­нє кола повинні навести один дру­гому (по черзі)-свої аргументи.

    3) За хвилину зовнішнє коло за годинниковою стрілкою пересаджу­ється на одне місце, й усе повто­рюється (до повернення на своє місце — повне коло).

    4) Питання до внутрішнього кола: Чи переконали вас опоненти у своїй правоті? Хто саме? Чому?

    Таке ж питання ставиться зовніш­ньому колу.

    5) Повернення до початкової групи.

    6) Після завершення обговорення теми «Вода» учням пропонуєть­ся скласти сенкан — вірш, який складається з п'яти рядків (рима не обов'язкова).

    1. Іменник.

    2. Два прикметники.

    3. Дієслово (три слова)..

    4. Фраза з чотирьох-шести слів.

    5. Синоніми (до іменника).

    Алгоритм проведення гри «Мікрофон»

    Дає можливість кожному сказати щось швидко, по черзі, відповідаю­чи на питання чи висловлюючи свою думку або позицію.

    1. Постановка питання класу.
    2. Надати слово тому, хто отримав «уявний «мікрофон» (будь-який предмет — ручка, олівець і т. д.).
    3. Висловлювання учнями протягом 0,5 хв (швидко, не повторюючись).
    4. Завершальний етап — загальний висновок. ^

    Завдання для проведення гри «Мікрофон»

    Тема. Вода як розчинник. Значен­ня води у природі та житті людини. Охорона природних водойм від за­бруднень

    Розкажіть про дивні властивості води.

    Тема. Неметали як прості речовини. Поширення неметалічних елемен­тів у природі, застосування немета­лів. Сполуки неметалічних елемен­тів з Гідрогеном

    В яких випадках мова йде про водень як про просту речовину, а в яких — про Гідроген як хімічний елемент?

    а) Входить до складу природного газу;

    б) відіграє роль «космічного паль­ного»;

    в) у лабораторії отримують взаємо­дією цинку з хлоридною кислотою;

    г) найлегший газ;

    д) його можна «перелити» з одного стакану в інший; має низьку тем­пературу кипіння й плавлення;

    е) це екологічно чисте пальне май­бутнього;

    ж) входить до складу молекул води.

    Алгоритм проведення гри «Ланцюжок асоціацій»

    1. Вибір дискусійної проблеми.
    2. Висловлювання учнями по черзі протягом 0,5 хв (говорити лако­нічно, швидко, не коментувати й не оцінювати відповіді).
    3. Формування загального висновку.

    Мотивація й актуалізація знань у формі гри «Ланцюг асоціацій»

    Тема. Вода як розчинник. Значен­ня води у природі та житті людини. Охорона природних водойм від за­бруднень

    1. Декількома словами розкажіть, які асоціації викликає у вас сло­во «вода».
    2. Слухайте уважно один одного, щоб асоціації не повторювались.
    Категорія: Методична скринька | Додав: valentina (29.01.2015)
    Переглядів: 863 | Теги: метод Прес | Рейтинг: 4.0/1
    Всього коментарів: 0
    avatar
    Безкоштовний конструктор сайтів - uCozCopyright bazykvalentina © 2024