Тема уроку: Окисно-відновні реакції, їх значення.
Мета уроку: Поглибити знання учнів про окисно-відновні реакції, удосконалювати навики складати рівняння окисно-відновних реакцій методом електронного балансу.
Розвивати вміння і самостійно здобувати знання з різних джерел інформації, формувати вміння виступати перед аудиторією, виховувати пізнавальний інтерес учнів до предмету хімії.
Обладнання: Періодична система хімічних елементів Д. І. Менделєєва. Пам’ятки з визначення ступеня окиснення.
Презентація «Окисно- відновні реакції навколо нас».
Стіна цікавих повідомлень. (Учні одержали завдання підготувати повідомлення про одну окисно- відновну реакцію та розмістили своє повідомлення на стіні цікавих повідомлень. План повідомлення: 1) заголовок; 2) рівняння реакції з електронним балансом; 3) значення реакції; 4) малюнок чи фото.)
Тип уроку:комбінований.
Епіграф: Мудрим ніхто не вродився, а навчився.
Хід уроку:
І. Актуалізація опорних знань.
1.Бліц-опитування: Закінчи речення.
- Окисно-відновні реакції – це…
- Відновник –це…
- Окисник – це…
- Окиснення– це…
- Відновлення– це…
- Тільки окисниками можуть бути …
- Тільки відновниками виступають у окисно-ввідновних реакціях…
2. Тестові завдання.( Взаємоперевірка). ( Слайд 1)
Індивідуальна картка оцінювання знань учня ____класу_________________
Завдання
|
тест
|
Робота біля дошки
|
Інд.завд., повідомлення
|
Додатково
|
Максимальна кільк. балів
|
7
|
2
|
2
|
1
|
Набрано балів
|
|
|
|
|
Всього
|
|
ІІ. Мотивація. Ми вчились складати окисно- відновні реакції і от настав час з'ясувати їх значення.
ІІІ. Формування нових знань.
- Повідомлення теми уроку. ( слайд2)
- Сформулюйте: Чого чекаєте ви від уроку?
Які ваші сподівання? ( Метод мікрофону).
- Вчитель: Отже. разом ми визначаємо мету: ( слайд3)
- Повторити теоретичний матеріал про окисно- відновні реакції.
- Удосконалювати навики складання електронних балансів окисно- відновних реакцій.
- Розкрити значення окисно- відновних реакцій.
- Проблемне питання:Фантастична ситуація: А що було б, якби зникли окисно –відновні реакції? ( учні відповідають, метод «мікрофону»)
Вчитель:Отже, вони всюди. (слайд 4) Наша планета – величезна макролабораторія.
Починаємо нашу подорож.
- Окисно- відновні реакції в природі.
(слайд 5) «Гроза». Звучить музика Вівальді: стрімка, велична, тривожна. Так композитор зобразив грозу. А ми знаємо, що це явище супроводжується окисно- відновними реакціями. Завдяки їм за один грозовий дощ у грунті опиняється від 4 до 15 кг нітрогену на гектар.
(слайд 6) «Вулкан». Ще одне грізне природне явище. Історія знає, як навіки зникло місто Помпея під вулканічним попелом завтовшки у 3м.
Біля дошки виконються завдання: Скласти електронний баланс окисно- відновної реакції (слайд4,5). Завдання 1-4.
1)N2 + O2 → NO
2) NO + O2 → NO2
3) H2S + O2 → SO2 +H2O
4) H2S + SO2 →H2 SO4 + S
(слайд 7) «Корозія» Завдання 5-6.( біля дошки)
Щорічно корозія зїдає 20% від загальної маси вироблених металів та сплавів.
5) Fe + O2 + H2O → Fe(OH)2
6) Fe(OH)2 + O2 + H2O → Fe(OH)3
Фізкультпауза: «Руки-ноги».
- Окисно- відновні реакції в живих організмах. Кожна клітина живого організму- це мікролабораторія, в якій природа- наймайстерніший хімік на молекулярному рівні творить свої справи. (Слайд8,9)
(Повідомлення учня про шкідливість паління з т.з. окисно- відновних реакцій)
- Окисно- відновні реакції в металургії..(слайд10).
Біля дошки виконються завдання: Скласти електронний баланс окисно- відновної реакції Завдання біля дошки 7- 9.
7) FeO + C → Fe + CO
8) Cr2O3 + Al → Cr + Al2O3
9) V2O5 + H2 → V + H2O
- Окисно- відновні реакції в побуті.( слайд10)(Повідомлення учня)
Хто перший? Виконується завдання 10.
10) KClO3 + S → KCl + SO2
- Окисно- відновні реакції в хімічній промисловості.( слайд11)
Вчитель коментує слайд. Учні доповнюють на основі своїх повідомлень про значення аміаку та сульфатної кислоти.
ІІІ. Підсумки уроку. Питання: Так що ж було б, якби зникли окисно - відновні реакції? ( Метод мікрофону).
- Результати оцінювання.
- Рефлексія:
- Чи справдились ваші очікування від уроку?
- З яким настроєм підійшли до кінця уроку?
- Над чим ще треба б попрацювати вам особисто?
ІV.Домашнє завдання. ( слайд12) Читати § 14. Виконати вправу 4.
( Інд.завд.: Скласти електронний баланс реакції фотосинтезу)
Презентація до уроку: Окисно-відновні реакції
Роботи учнів: Презентація "Окисно-відновні реакції"
|