Четвер, 26.06.2025, 17:26
Вітаю Вас Гість | RSS
Головна | Каталог статей | Реєстрація | Вхід
Меню сайту
Вхід на сайт
Пошук
Категорії розділу
Відкриті уроки [4]
Конспекти уроків [13]
Друзі сайту
  • uCoz Community
  • uCoz Manual
  • Video Tutorials
  • Official Template Store
  • Best uCoz Websites
  • Статистика

    Онлайн всього: 1
    Гостей: 1
    Користувачів: 0
    Сайт вчителя хімії Базик В. В.
    Головна » Статті » Уроки » Відкриті уроки

    Окисно-відновні реакції

    Тема уроку: Окисно-відновні реакції, їх значення.

    Мета уроку: Поглибити знання учнів про окисно-відновні реакції, удосконалювати навики  складати рівняння окисно-відновних реакцій методом електронного балансу.

    Розвивати вміння і  самостійно здобувати знання з різних джерел інформації, формувати вміння виступати перед аудиторією,  виховувати пізнавальний інтерес учнів до предмету хімії.

    Обладнання: Періодична система хімічних елементів Д. І. Менделєєва. Пам’ятки з визначення ступеня окиснення.

    Презентація «Окисно- відновні реакції навколо нас».

    Стіна цікавих повідомлень. (Учні одержали завдання підготувати повідомлення про одну окисно- відновну реакцію та розмістили своє повідомлення на стіні цікавих повідомлень. План повідомлення: 1) заголовок; 2) рівняння реакції з електронним балансом; 3) значення реакції; 4) малюнок чи фото.)

    Тип уроку:комбінований.

    Епіграф: Мудрим ніхто не вродився, а навчився.

     

    Хід уроку:

    І. Актуалізація  опорних знань.

    1.Бліц-опитування: Закінчи речення.

    1. Окисно-відновні реакції – це…
    2. Відновник –це…
    3. Окисник – це…
    4. Окиснення– це…
    5. Відновлення– це…
    6. Тільки окисниками можуть бути …
    7. Тільки відновниками виступають у окисно-ввідновних реакціях…

    2. Тестові завдання.( Взаємоперевірка). ( Слайд 1)

    Індивідуальна картка  оцінювання знань учня ____класу_________________

     

    Завдання

    тест

    Робота біля дошки

    Інд.завд., повідомлення

    Додатково

    Максимальна кільк. балів

    7

    2

    2

    1

    Набрано балів

     

     

     

     

    Всього

     

     

    ІІ. Мотивація. Ми вчились складати окисно- відновні реакції і от настав час з'ясувати їх значення.

    ІІІ. Формування нових знань.

    1. Повідомлення теми уроку. ( слайд2)
    2. Сформулюйте: Чого чекаєте ви від уроку?

    Які ваші сподівання? ( Метод мікрофону).

    1. Вчитель: Отже. разом ми визначаємо мету: ( слайд3)

    - Повторити теоретичний матеріал про окисно- відновні реакції.

    - Удосконалювати навики складання електронних балансів окисно- відновних реакцій.

    - Розкрити значення окисно- відновних реакцій.

    1. Проблемне питання:Фантастична ситуація: А що було б, якби зникли окисно –відновні реакції?  ( учні відповідають, метод «мікрофону»)

    Вчитель:Отже, вони всюди. (слайд 4) Наша планета – величезна макролабораторія.

    Починаємо нашу подорож.

    1. Окисно- відновні реакції в природі.

    (слайд 5) «Гроза». Звучить музика Вівальді: стрімка, велична, тривожна. Так композитор зобразив грозу. А ми знаємо, що це явище супроводжується окисно- відновними  реакціями.    Завдяки їм за один грозовий дощ у грунті опиняється від 4 до 15 кг нітрогену на гектар.

    (слайд 6) «Вулкан». Ще одне грізне природне явище. Історія знає, як навіки зникло місто Помпея під вулканічним попелом  завтовшки у 3м.

    Біля дошки виконються завдання: Скласти електронний баланс окисно- відновної реакції (слайд4,5). Завдання 1-4.

    1)N2 + O2 → NO

    2) NO + O2 → NO2

    3) H2S + O2 → SO2 +H2O

    4) H2S + SO2 →H2 SO4 + S

    (слайд 7)  «Корозія»      Завдання 5-6.( біля дошки)

    Щорічно корозія зїдає 20% від  загальної маси вироблених металів та сплавів.

    5) Fe + O2 + H2O → Fe(OH)2

    6) Fe(OH)2 + O2 + H2O → Fe(OH)3

    Фізкультпауза: «Руки-ноги».

    1. Окисно- відновні реакції в живих організмах. Кожна клітина живого організму- це мікролабораторія, в якій природа- наймайстерніший хімік  на молекулярному рівні творить свої справи.  (Слайд8,9)

    (Повідомлення учня про шкідливість паління з т.з. окисно- відновних реакцій)

    1. Окисно- відновні реакції в металургії..(слайд10).

     Біля дошки виконються завдання: Скласти електронний баланс окисно- відновної реакції Завдання біля дошки 7- 9.

     7) FeO + C → Fe + CO

     8) Cr2O3 + Al → Cr + Al2O3

     9) V2O5 + H→ V +  H2O

    1.   Окисно- відновні реакції в побуті.( слайд10)(Повідомлення учня)

    Хто перший? Виконується  завдання 10.

    10) KClO3 + S  → KCl + SO2

    1.    Окисно- відновні реакції в хімічній промисловості.( слайд11)

    Вчитель коментує слайд. Учні доповнюють на основі своїх повідомлень про значення аміаку та сульфатної кислоти.

    ІІІ. Підсумки уроку.  Питання: Так що ж було б, якби зникли окисно - відновні реакції? ( Метод мікрофону).

    1. Результати оцінювання.
    2. Рефлексія:
    1. Чи справдились ваші очікування від уроку?
    2. З яким настроєм підійшли до кінця уроку?
    3. Над чим ще треба б попрацювати вам особисто?

    ІV.Домашнє завдання.  ( слайд12)   Читати §  14.  Виконати вправу 4.

                                    ( Інд.завд.: Скласти електронний баланс реакції фотосинтезу)

    Презентація до уроку:  Окисно-відновні реакції

     

    Роботи учнів: Презентація "Окисно-відновні реакції"

    Категорія: Відкриті уроки | Додав: valentina (26.01.2015)
    Переглядів: 1590 | Теги: відкриті уроки, окисно-відновні реакції | Рейтинг: 5.0/1
    Всього коментарів: 0
    avatar
    Безкоштовний конструктор сайтів - uCozCopyright bazykvalentina © 2025